Новини

  • 400-та вистава

    11.12.2016

    Сьгодні, 11 грудня о 12.00 годині відбудеться 400-та вистава - мюзикл для дітей на дві дії "День народження кота Леопольда".
    Постановку цієї казки було здійснено дуже давно, ще коли Ваші тато і мама, як і Ви зараз, були маленькими. 28 грудня далекого уже 1986 року режисер Володимир Сурков зробив маленьким глядачам великий сюрприз, подарувавши до Новорічних Свят, хоч і не Новорічну, проте добру, повчальну, цікаву історію про Котика, який зовсім не вміє сердитися, його Бабусю і двох розбишак Мишенят. В 2005 році народний артист України Олександр Якимчук поновив виставу, надавши їй другого життя. А написав її для Вас Олександр Хайт.

    Режисер-постановник - Володимир Сурков

    Художник-постановник - Григорій Шкуренко

    Помічник режисера - Ольга Шульга

  • ГАСТРОЛІ

    01.12.2016

    Сьогодні колектив театру відїжджає до Івано-Франківська, де в приміщенні Івано-Франківського академічного обласного українського музично-драматичного театру ім. І.Франка 2 грудня о 12.00 годині буде показано мюзикл для дітей на дві діїї "День народження кота Леопольда" О.Хайта в постановці режисера Володимира Суркова, а о 18.00 годині того ж дня - трагікомедію на дві дії "Дитина в дарунок" Мирона Лисака в постановці режисера Сергія Кузика.

  • Фестиваль

    31.10.2016

    Сьогодні, в рамках фестивалю "Золоті оплески Буковини 2016", що проходить у місці Чернівці буде показано виставу "Любов до скону" Альдо Ніколаї в постановці режисера Дмитра Мельничука, художник-постановник - Богдана Бочкай. 

  • І знову - фестиваль

    25.09.2016

    Сьогодні колектив театру вирушив до міста Тернопіль, де в рамках фестивалю "Тернопільські театральні вечори. Дебют" буде показано виставу "З любов'ю ... Оскар" за новелою Еріка-Емануїла Шмітта "Оскар і Рожева пані" в постановці режисера Дмитра Мельничука, художник-постановник - Богдана Бочкай.

  • Фестиваль в Коломиї

    10.09.2016

    Сьогодні колектив театру повертається із міста Коломия, де в рамках фестивалю "Коломийські представлення" на сцені Коломийського академічного обласного українського драматичного театру імені Івана Озаркевича було показано виставу "Любов до скону" Альдо Ніколаї в постановці режисера Дмитра Мельничука, художник-сценограф - заслужений діяч мистецтв України Мар'ян Савіцький, художник з костюмів - Богдана Бочкай, балетмейстер - заслужений діяч мистецтв України Володимир Замлинний. http://teatr.kolomyya.org/news/item/58260

  • Нова публікація

    15.04.2016

    У сьогоднішньому номері газети "День" розміщена стаття театрознавця Ельвіри Загурської щодо нещодавніх гастролей театру до Києва, де, нагадаю, в приміщенні Національного академічного театру російської драми імені Лесі Українки були показані вистави "За двома зайцями" Михайла Старицького, Івана Нечуя-Левицького "На Кожум'яках" та "Приборкання норовливої" Вільяма Шекспіра.

  • Думка театрального критика (гастролі у Києві)

    12.04.2016

    Василь НЕВОЛОВ

     

    Забава-карнавал Петра Ластівки «Приборкання норовливої» за пєсою У.Шекспіра на сцені Волинського академічного обласного українського музично-драматичного театру імені Т.Г. Шевченка

     У виставі волинян ми побачили винахідливу гру у стосунки, якої потребував сам обраний постановником Петром Ластівкою принцип комедії дель арте. І це цікаво, і цікаво не тільки режисеру, але й акторам.

    Цікаво. Бо дає можливість продемонструвати різнопланову, різностильову і різножанрову спрямованість театру. Фахову підготовленість театральної трупи до виконання сценічних завдань різного ступеню складності.

    У виставі волинян панує легка, ігрова атмосфера. А обов’язкові імпровізації карнавалу перетворились у виставі у винахідливі своєрідні зонги. Театр азартно намагається занурити в неї глядача.  У виставі є намагання режисера використати багато «родзинок» сучасного, сьогоденного, хоч інколи при цьому  смак його часом підводить, як, втім, і почуття міри…

    Відзначаючи, що вистава «Проборкання норовливої» вдало передає  ігрову атмосферу карнавалу,  слід зазначити, що інколи в цьому карнавальному вирі сценічна дія опиняється на грані «фолу», який не всім може смакувати і не всіма може бути однозначно схвалений (як, приміром, сцена з «оголенням» Петруччо і віртуозно розробленим режисером «смакуванням» його чоловічих принад та ряд інших), хоч при цьому і створюється піднесений настрій та атмосфера закоханості.

    Запропонований підхід розіграти шекспірівську комедію в традиціях комедії дель арте – це, на мій погляд, педагогічно вдалий використаний постановником прийом, вдалий для виховання трупи, бо це є чудова школа… Тут неодмінно потрібні темперамент, чітка дикція, володіння декламацією, голосом, диханням, хороша пам’ять, увага і винахідливість, миттєва реакція і багата фантазія, відмінна гнучкість тіла, акробатична спритність. Тут навіть пантоміма як мова рухів має виступати і виступає нарівні зі словом.

    Застосований прийом  «пересувного мандрівного театру» можна було б використати і у фіналі вистави, коли ці актори-мандрівники, відігравши виставу, вирушають у мандри далі… Це «закольцувало б» виставу, виправдало б застосований прийом. 

    Акторські роботи у виставі в більшості своїй підтведжують неабиякі потенційні можливості здібної трупи, хоча зі сценічною мовою (особливо у молоді) ще можна і треба продовжувати працювати. 

    Бажаю успіхів театру і буду радий новим зустрічам!

     

  • Стисло і розгорнуто про гастролі театру у Києві.

    08.04.2016

    Колективу прекрасного театру!


    Прийміть щирі поздоровлення з прекрасним показом на київській сцені. Саме така гра акторів, таке режисерське бачення роблять українську класику безсмертною. Думаю, кращих доказів, ніж щирий прийом київської публіки, розбалуваної гастролерами, і не треба.

    Ваш театр живий, пошуковий і самоцільний. Так складно зараз мати власне обличчя і тримати високу професійну планку, що про це варто говорити як про подвиг мистецького сумління.

    Від імені Київського відділення НСТД України, театру «Сузір’я»

    Ще раз вітаю вас з успіхом і бажаю подальших мистецьких перемог

    Олексій Кужельний.

     

    ПРО ГАСТРОЛІ ВОЛИНЯН

    З усіх останніх візитів волинян до Києва цей візит був особливим – два вечори несподіваного свята.

    Вразили «Зайці» Жанрова переорієнтація аж надто відомої комедії (весело, але не «ги-ги!») здавалася неймовірною авантюрою, бо це проти всіх законів нашого ремесла. Одначе, виявилось, що це таки можливо, і волиняни цю штангу таки підняли, причому з елегантною легкістю. А публіка правильно і точно відчитувала всі режисерські ходи й метафори, і це ще одне диво цієї вистави, бо було боязно, що в антракті половина людей розчаровано піде додому.

    Ні, не пішли! Я в другому акті все озирався на цю публіку – що воно за люди? В Києві таких розумних і толерантних ніби й нема - але ж ось на цій виставі вони були! Це може означати тільки одне: столична публіка скучила за автентичним українським театром. Вона втомилася від пишних імітацій сценічної псевдокласики  – а волиняни показали напівзабутий, простодушний, в чомусь трохи наївний, але на диво природний театр.

    Початок вистави (той епізод у Сірковій крамниці, де, як у музеї, повно  с  п  р  а  в  ж  н  і  х  речей, де люди мирно і по-домашньому п’ють чай) – чарівний епізод, подумалось навіть: Господи, вони ж могли б Чехова грати! І мимоволі хотілось, щоб ота ідилія тривала далі, нехай би навіть «Зайці» й не починалися, бо про «Зайців» ми все знаємо, бо кіно (на русском язикє) бачили, а отакого ніжного затишку на сцені давно не бачили. Втім, як виявилось, і «Зайців» - які вони тут - ми теж не бачили.

    І оця козацька шабля у фіналі – коли Прокіп Сірко раптом згадав, що він таки не міщанин-хамло, а, можливо, нащадок Івана Сірка або й когось шляхетнішого. І який справді шляхетний у цій ролі Анатолій Романюк. Взагалі актори в цьому спектаклі– це окрема тема, тут немає буквально жодної прохідної чи «невиграшної» ролі , навіть оті подружки Пронині, Настя і Наталка, які вже 130 літ нам подаються на один копил, не відрізниш, хто з них хто  – а тут їх нарешті можна було роздивитися кожну окремо. То що вже говорити про великі ролі! Краще про менші. От, приміром, Галя (Людмила Натанчук). Чогось уперше в житті захотілося , щоб у них з Голохвастовим все добре склалося. Тобто, все в цьому спектаклі – чудесно «неправильно».

    Наступного дня було «Приборкання норовливої». Давно не бачив, щоб артисти отак безбожно й відверто прикидалися шекспірівськими героями. Але при тім нікуди не пропадає враження живого театру. Як їм це вдається – невідомо. Це така суперечність, що не віриш сам собі. Думаєш: може, я їх просто встиг полюбити ще на вчорашньому спектаклі, а сьогодні люблю вже за звичкою? Але ж озираєшся  на публіку й бачиш, що ти зовсім не сам тут такий, кому вони подобаються.

    Чи ще побачимось? І чи буде все знову отак?

     Віталій Жежера, театральний критик.

    Київ.


  • Гастролі

    07.04.2016

    Сьогодні колектив театру повертається із гастролей у Києві, де в приміщенні Національного академічного театру російської драми імені Лесі Українки були показані вистави театру - "За двома зайцями" Михайла Старицького, Івана Нечуя-Левицького "На Кожум'яках" та "Приборкання норовливої" Вільяма Шекспіра. Постановки обох вистав здійснив Заслужений діяч мистецтв України Петро Ластівка. Згодом у стрічці новин будуть опубліковані відгуки київських критиків та почесних гостей, які були присутні на виставах.

  • З фестивалю на гастролі

    30.03.2016

    29 березня в рамках фестивалю "Слов'янські театральні зустрічі" (місто Чернігів) Волинський академічний облмуздрамтеатр імені Тараса Шевченка показав виставу "Приборкання норовливої" Вільяма Шекспіра в постановці режисера - заслуженого діяча мистецтв України Петра Ластівки. Ось відгук колег із Чернігівського театру, опублікований на їхній сторінці у Facebook: "Вчора завершився наш театральний фестиваль. В цей останній фестивальний вечір на чернігівській сцені була представлена безсмертна шекспірівська комедія «Приборкання норовливої» у виконанні Волинського академічного обласного українського музично-драматичного театру ім. Т.Г.Шевченка. Експресивність та жвавість виконавців, їхні прямі звернення безпосередньо до глядачів з перших же хвилин захопили переповнену глядацьку залу, зробили її активним співучасником стрімкого театрального дійства."  https://www.facebook.com/ChernihivTheatreShevchenko/?fref=photo).

    Сьогодні колектив повертається до Луцька, а уже за кілька днів (5,6 квітня) вищезгадану виставу та виставу "За двома зайцями" Михайла Старицького, Івана Нечуя-Левицького "На Кожум'яках" в постановці режисера Петра Ластівки буде представлено на суд Київського глядача.